Nøkkelkort

Hva gjør du hvis du mister nøkkelkortet eller det slutter å fungere?

Jeg har mistet nøkkelkortet

Sperre kortet

Har du mistet nøkkelkortet ditt må du gi oss beskjed så vi får sperret kortet.

Kjøpe nytt kort

Du kan kjøpe et nytt nøkkelkort på Kundesenteret vårt i åpningstiden. Husk å ta med deg gyldig ID hvis du kommer innom.

Du kan også ringe oss i åpningstiden, så kan vi legge ut nytt nøkkelkort til deg i en nøkkelboks på Blindern. Noen ganger kan vi ikke tilby nøkkelboks på grunn av manglende kapasitet.

Det koster 100 kroner for et nytt kort.

Vi har flere nøkkelkort, men mistet ett

For å kunne sperre tilgangen til nøkkelkortet som er mistet, trenger vi kortnummeret på baksiden av de andre kortene. Husk derfor å sjekke det før du tar kontakt!

SiO Kundeservice

Ordinære åpningstider

Mandag - fredag 10:00 - 15:00

Telefon

22 85 32 00

Kundesenter

Problemveien 9

Kristian Ottosens hus, Blindern

0313 Oslo

Nøkkelkortet funker ikke

Når nøkkelkortet ikke fungerer kan lyset på kortleseren hjelpe med å finne ut av hva som er galt.

Grønt lys

Grønt lys på kortleseren betyr at tilgangen på kortet er riktig og at døren burde åpnes.

Følg disse stegene:

1. Dra eller dytt døren helt inntil og prøv igjen.

2. Dra eller dytt hardt i døren når det lyser grønt. Håndtaket må dras helt ned.

3. Ta kontakt med vaktmester på Min Side dersom nøkkelkortet fremdeles ikke fungerer.

Gult lys

Om kortleseren lyser gult kan det bety at det er en feil med kortleseren.

Du kan prøve å dra eller dytte døren helt inntil og prøve igjen.

Dersom det ikke fungerer må du ta kontakt med vaktmester på Min Side. Om det haster kan du også ringe vakttelefon på 22 85 32 00.

Rødt lys

Rødt lys betyr at tilgangen på kortet er feil.

Følg disse stegene:

  1. Oppdater kortet på en oppdateringsboks og prøv igjen. Oppdateringsboksen finner du ofte ved inngangen til bygget eller utenfor fellesvaskeriet. Du oppdaterer kortet ved å holde det inntil kortkoderen til prosesseringen er ferdig.

  2. Hvis det ikke hjalp å oppdatere kortet, må du innom SiO Kundesenter for å få nytt nøkkelkort.

  3. Hvis det nye kortet heller ikke fungerer, kan du ta kontakt med vaktmester på Min Side for videre hjelp med feilsøking. Om det haster kan du også ringe vakttelefon på 22 85 32 00.

Ingen lys

Hvis kortleseren ikke viser noe lys kan det bety at er den tom for batteri, eller at kortet ditt er ødelagt.

Sjekk først om kortet ditt fungerer på andre kortlesere.

Hvis det ikke kommer lys noen steder, er kortet ødelagt og du må innom SiO Kundesenter for å få nytt nøkkelkort.

Hvis kortet fungerer andre steder, kan du kontakte oss på telefon 22 85 32 00 for bistand.

Jeg trenger å bli låst inn i boligen min

Hvis du trenger å bli låst inn i boligen din, kan du ringe 22 85 32 00 for å bli låst inn av Securitas. 

Prisen for innlåsing er 1200 kroner i SiO Kundeservice sine åpningstider og 1400 kroner utenfor åpningstidene.