Nøkkelkort

Hva gjør du hvis du mister nøkkelkortet eller det slutter å fungere?

Mistet nøkkelkortet

Sperre kortet

Har du mistet nøkkelkortet ditt må du gi oss beskjed så vi får sperret kortet.

Kjøpe nytt kort

Du kan kjøpe et nytt nøkkelkort i resepsjonen i åpningstiden. Husk å ta med deg gyldig ID hvis du kommer innom.

Du kan også ringe oss i åpningstiden, så kan vi legge ut nytt nøkkelkort til deg i en nøkkelboks. Noen ganger kan vi ikke tilby nøkkelboks på grunn av manglende kapasitet.

Det koster 100 kroner for et nytt kort.

Vi har flere nøkkelkort, men mistet ett

For å kunne sperre tilgangen til nøkkelkortet som er mistet, trenger vi kortnummeret på baksiden av de andre kortene. Husk derfor å sjekke det før du tar kontakt!

SiO Kundeservice

Vanlige åpningstider

Mandag - fredag 10:00 - 12:00

Telefon

22 85 32 00

Resepsjon

Trimveien 4, 0372 Oslo

Spesielle åpningstider i desember og januar

24. desember: Stengt

25. desember: Stengt

26. desember: Stengt

31. desember: Stengt

1. januar: Stengt

Utvidet åpningstid

2. januar - 17. januar: 10.00 – 15:00

Nøkkelkortet funker ikke

Følg disse stegene:

  1. Dra eller dytt døren helt inntil og prøv igjen.

  2. Dra eller dytt hardt i døren når det lyser grønt.

  3. Håndtaket må dras helt ned.

  4. Oppdater nøkkelkortet i en oppdateringsboks:

    Disse finner du ofte ved inngangen til bygget eller utenfor fellesvaskeriet. Hold kortet inntil kortkoderen til prosesseringen er ferdig. Prøv kortet på nytt.

  5. Hvis dette ikke hjelper, må du kontakte SiO Kundeservice for nytt nøkkelkort.

  6. Hvis det nye kortet heller ikke fungerer, ta kontakt med vaktmester på Min Side.

Ingen lys på kortleseren

Hvis kortleseren ikke lyser når du skanner kortet ditt, kan det bety at den er tom for batteri, eller at kortet ditt er ødelagt.

Sjekk først om kortet ditt fungerer på andre kortlesere.

Hvis det ikke kommer lys noen steder, er kortet ødelagt. Da må du kontakte SiO Kundeservice for nytt nøkkelkort.

Hvis kortet fungerer andre steder, kan du kontakte oss på telefon 22 85 32 00 for hjelp.

Hvor er oppdateringsboksen?

Mange steder finner du oppdateringsboksen i inngangspartiet. Den kan også være utenfor en av inngangene til bygget eller nabobygget.

Fant du ikke noen oppdateringsboks? Sjekk listen under:

  • Bjølsen: utenfor fellesvaskeriet eller bygg 33

  • Carl Berner: utenfor postrommet

  • Kringsjå: utenfor vaskeri

  • Pilestredet: ved vaskeri og utenfor sykkelbod

  • Sogn: utenfor vaskeriene

  • St. Hanshaugen: utenfor søppelrommet

  • Vulkan: utenfor vaskeriet

Jeg trenger å bli låst inn i boligen min

Hvis du trenger å bli låst inn i boligen din, kan du ringe 22 85 32 00 for å bli låst inn av Securitas. 

Prisen for innlåsing er 1200 kroner i SiO Kundeservice sine åpningstider og 1400 kroner utenfor åpningstidene.